Netværk for

Netværk for

PRODUKTIONSANSVARLIGE – INDUSTRI

 

RELATIONER & FORTROLIG SPARRING

Det er en mangfoldig pallette af kompetencer, man skal kunne håndtere som produktionsleder i dag. Den ledelsesmæssige udfordring er både kompleks og inspirerende. Produktionslederens stakeholder mapning ligner til en forveksling en edderkop, som sidder i centrum af sit spind. Samarbejdet med QA, PTA, Salg, Logistik og ikke mindst R/D, er interessant at være en del af.

 

Kvalitet, validering, compliance og kontinuerligt besøg af eksterne auditører er en del af hverdagen.

 

Netværket er for produktionsledere, produktionschefer og fabrikschefer. Medlemmerne i netværksgruppen repræsenterer typisk forskellige brancher. Fælles for alle medlemmerne er, at de er ansvarlige for hele produktionen eller dele af den. Vi sikrer gennem medlemskredsen et fundament af viden om omkostninger, produktionsrentabilitet, kvalitet, validering og dokumentation.

 

Samtaler omkring ledelse, ledergruppedeltagelse og strategi. Gruppens deltagere er både reflekterende, teoretisk og praktisk orienteret. Cases ’behandles’ ofte ud fra et erfaringsbaseret eller teoretisk udgangspunkt.

UDBYTTE

Netværket for Produktionsansvarlige – Industri

 

Som medlem af denne netværksgruppe får du adgang til et professionelt netværk af erfarne ledere, der alle genkender din hverdag.
De kan bidrage til at udvikle dine faglige lederkompetencer, udfordre dig på din karriereplanlægning og give sparring på ledelsesmæssige og strategiske udfordringer i et fortroligt rum.

Gennemgående temaer i år:

 

  • Fokus på OEE, omkostninger, miljø/energi og sikkerhed
  • Auditering, validering og dokumentation som naturlig del af ansvarsområdet
  • Personaleledelse af grupper med stor diversitet
  • Robotter, digitalisering og BIG data som en del af kompetence og kapacitetsbasen
  • Benchmarking i koncernen og på tværs af brancher
  • Industrilederens markedsværdi og fremtidens industrileder

HVORFOR NETVÆRK?

Formålet med netværket er, at medlemmerne får inspiration til at udvikle sig både fagligt & personligt i fortrolige rammer.

Målet er ligeledes at etablere værdiskabende relationer til andre personer og virksomheder og endeligt at øge sin personlige markedsværdi, til gavn for sig selv og den virksomhed man er en del af.

DELTAGERKREDS & SAMMENSÆTNING

Netværksgruppens deltagere er udvalgt og matchet således, at deltagernes erfaring, organisatoriske niveau, virksomhedstyper og brancher giver bedst muligt udgangspunkt for sparring og videndeling. Der er typisk mellem 14 og 18 deltagere i netværksgruppen.

Der er en stor åbenhed i gruppen og 100% fortrolighed.

PÅ MØDERNE

Møderne er kendetegnet ved:

 

  • Debat med udgangspunkt i problemstillinger, som er kendetegnende for netværksgruppens ansvarsområder og virksomheder
  • Arbejde med konkrete cases fra deltagernes ansvarsområde og virksomhed
  • Erfaringsudveksling og fortrolig sparring
  • Naturlig variation mellem teoretisk og praktisk tilgang til problemstillingerne
  • Lejlighedsvise, relevante indlæg fra udvalgte ressourcepersoner med særlige kompetencer i forhold til emnet
  • Dele viden og drage nytte af hinandens erfaringer også mellem møderne

MELLEM MØDERNE

Virtuelle møder som supplement

 

Virtuelle møder er en del af den samlede ’netværkspakke’, som vi leverer. Dels virtuelle møder med rapportering og situationsmeldinger som omdrejningspunkt. Og dels virtuelle møder som er mere målrettet mod specifikke temaer og dilemmaer. Vi supplerer med de virtuelle møder mellem de fysiske møder. Frekvensen på disse virtuelle møder er som udgangspunkt ikke fast. Vi vælger at lade dem være 100% drevet af behovet fra det enkelte medlem og den enkelte netværksgruppe.

Vi tilbyder herudover også 1:1 mentoring og karriereplanlægning både ved fysiske og virtuelle møder med facilitatoren, ligeledes som en del af medlemskabet.

76%
- er den gennemsnitlige fremmødeprocent til vores netværksmøder!
6,5 år
- sidder vores medlemmer hos os i gennemsnit!
74%
- af vores medlemmer genkøber hvert år!
1983
- er året hvor Rigét Netværk blev etableret. Med 40 år på markedet kan vi bryste os af et netværkskoncept der virker!

FACILITATOR – INDUSTRI

null

PETER BALSTRUP
CEO & INDEHAVER

 

Hos Rigét er jeg administrerende direktør, og arbejder med virksomhedens forretningsudvikling og strategi i samarbejde med virksomhedens bestyrelse. Jeg er endvidere proceskonsulent og har ansvaret for at facilitere vores netværksgrupper i segmenterne ledelse, supply chain og industri.

Jeg har en baggrund som produktionsingeniør, og har bragt en solid lederkarriere inden for erhvervslivet med til Rigét. Erfaringen og kompetence er opnået gennem kontinuerlig efteruddannelse og ansvarsområder i nationale, internationale og globale virksomheder. Jeg sætter en ære i at udfordre og inspirere gruppernes netværksliv. Jeg mener, at et godt netværk udgør en ekstrem vigtig dimension i en moderne leders personlige og faglige lederskab. Det er mit ansvar at netværksgrupperne og dets medlemmer hele tiden udvikler sig.

 

Læs mere om Peter her. 

MØDEKALENDER – INDUSTRI

(Med forbehold for ændringer):

Næste møde finder sted d. 19 September

MEDLEMMER I INDUSTRI

    • Varimixer A/S – Produktionschef – Medlem siden 2020.10
    • Linde Gas A/S – Plant Manager – Medlem siden 2012.03
    • Cook Medical – Produktionschef – Medlem siden 2014.02
    • Chr. Hansen A/S – Department manager – Medlem siden 2010.06
    • Thales DIS Danmark A/S – Factory Manager – Medlem siden 2015.09
    • Junckers Industrier A/S – Afdelingsleder – Medlem siden 2010.06

    • AJ Vaccines A/S – Produktionschef – Medlem siden 2011.05
    • Between jobs – Global Produktion Manager – Medlem siden 2013.04
    • Sæbefabrikken A/S – Fabrikschef – Medlem siden 2018.01
    • Omya A/S – Plant Manager – Medlem siden 2006.05
    • AGC Biologics – Supervisor Rewiew Center – Medlem siden 2019.09

RIGÉT BRAIN BOOSTS

Netværkspakken hos Rigét indeholder også – udover møderne i den fortrolige netværksgruppe – 3 årlige konferencer; vi kalder dem Brain Boosts.

På disse Brain Boosts inviterer vi aktuelle oplægsholdere ind, der inspirerer på relevante ledelsesfaglige temaer. Mange af vores medlemmer benytter sig af muligheden for gratis at invitere deres leder/kolleger med, og får således en team-eftermiddag ude af huset og henter ny inspiration med hjem.

Medlemskab

Prisen for et medlemskab hos Rigét er kr. 17.495 kr. excl. moms for 12 måneder. Ved optagelsen betales et éngangsbeløb på 2.500 kr. excl. moms.
Medlemskabet tegnes for ét år ad gangen, og skulle behovet opstå, har du naturligvis mulighed for at skifte gruppe. Mister du dit job, tilbyder vi dig at forblive medlem i op til et år uden at betale.

 

Du kan læse mere om et medlemskab hos Rigét i vores FAQ her.

DET FÅR DU MED ET RIGÉT NETVÆRK

Præcist match

Vi sikrer, at du sidder sammen med de rigtige

Professionel mødefacilitering

Erfarne facilitatorer varetager alt det praktiske

Max 14-18 deltagere

Fordi det sikrer høj grad af fortrolighed samt ``taletid`` for den enkelte

Personlige Advisory Boards

Adgang til kvalificeret rådgivning fra din netværksgruppe 24/7

Én-til-én coaching

Mulighed for én-til-én samtaler med din facilitator efter behov

Fysiske & virtuelle møder

Udover de 5 fysiske møder tilbyder vi også faciliterede, virtuelle møder efter behov. Én gang årligt spiser gruppen middag sammen.

Ekstern inspiration efter behov

Rigét har relationer til eksperter indenfor de fleste faglige områder og inviterer løbende disse ind.

Møder ude i virksomhederne

Disse giver et spændende indblik i, hvordan tingene gøres andre steder

Between-job ordning

Forbliv en del af netværket i op til 1 år uden der bliver betalt for deltagelse af en virksomhed

Rigét Brain Boosts

3 gange om året inviteres du til Brain Boosts - vores faglige seminarer på tværs af alle netværksgrupper